Semantix valgt som hovedleverandør av språktjenester av Telia Company

Semantix, Nordens ledende språktjenesteleverandør, og Telia Company har inngått en avtale i Finland om levering av oversettings- og tolketjenester globalt.

Den treårige avtalen om oversettingstjenester mellom Semantix og Telia Company trer i kraft 1. mai 2016 og har som formål å sikre at Telia Company får tilgang til oversettingstjenester av høy kvalitet som blir raskt levert. Som en del av avtalen overføres Telia Companys oversettingsteam til Semantix Finland Oy 1. mai 2016 under den gjeldende ansettelseskontrakten. Avtalen skal sikre kontinuerlig utvikling av oversetternes kompetanse og ferdigheter på lang sikt.

"Dette er et viktig trinn i prosessen med å styrke Semantix’ in-house oversettingsevner og oversettingstjenester ytterligere innenfor telekomsektoren. Vi er svært glade for å få nye dyktige ansatte i Semantix og til gjengjeld kunne tilby den tekniske og lingvistiske kompetansen vår til Telia Company gjennom å etablere et viktig samarbeid med det ledende nordiske telekomselskapet", sier Kalle Toivonen, sjef for Semantix Finland Oy.

"Vi er glade for å kunne inngå denne avtalen med Semantix og ser frem til et givende samarbeid", sier Tatu Tuominen, kommunikasjonssjef og sjef for offentlige anliggender i Sonera.

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du kontakte

Kalle Toivonen, kalle.toivonen@semantix.fi