Semantix styrker posisjonen sin med ny merkevarestrategi

Semantix, Nordens største leverandør av språktjenester, har gjennomført en omfattende oppfriskning av merkevaren sin, som snart skal rulles ut. Oppfriskningen inkluderer en ny merkevareplattform, en ny visuell identitet og en nyutviklet digital kundeopplevelse.

Hele oversettelses- og språkmarkedet opplever en stor digital endring. For å oppfylle sin rolle som den ledende leverandøren av språktjenester i Norden har Semantix valgt å utvikle en ny merkevarestrategi og en ny visuell identitet. Byrået Identity Works står bak arbeidet.

«Merkevaren er drivkraften i vår digitale transformasjon. Den nye merkevarestrategien og den nye visuelle identiteten gir oss forutsetninger for å kunne ta en ledende rolle i utviklingen av bransjen», sier Annika Hampf, markedsdirektør i Semantix.

En sentral del av omleggingen har også vært å implementere den digitale kundeopplevelsen.

«For en leverandør av digitale tjenester som Semantix, går merkevarebyggingen og den digitale kundeopplevelsen hånd i hånd, og det er veldig spennende å få muligheten til å utvikle disse tingene parallelt», sier Bjarne Otterdahl, administrerende direktør i Identity Works.

Den nye visuelle identiteten lanseres 25. april, og den digitale plattformen og tilbudene skal implementeres fortløpende i løpet av året.

Med en årlig omsetning på 1 milliard SEK er Semantix det ledende språkteknologiselskapet for oversettelsestjenester, med mer enn 50 års erfaring med å hjelpe mennesker og bedrifter med å skille seg ut – uansett språk. Med vår nordiske base og vårt globale nettverk tilbyr vi samarbeid for ethvert språkbehov, og vi tilbyr oversettelser, tolketjenester og avanserte språktjenester. Kort sagt kombinerer vi vår ekspertise med teknologi, slik at kundene våre kan styrke virksomheten sin med riktig språkbruk. Les mer på www.semantix.no.

Annika Hampf, Chief Marketing Officer
annika.hampf@semantix.com