Semantix rekrutterer CMO

Semantix rekrutterer Annika Hampf som ny Chief Marketing Officer. Annika kommer fra rollen som Marketing Director i Pied Tanca Group AB.

– Jeg er veldig fornøyd med rekrutteringen. Annikas brede kompetanse og solide erfaring med merkevarestrategi og posisjonering, både nasjonalt og internasjonalt, er ekstremt viktig for oss nå når Semantix ekspanderer ytterligere, sier Patrik Attemark, CEO i Semantix.

Annika er økonom med bakgrunn fra både B2B og B2C, og har først og fremst jobbet med utvikling av merkevarestrategi, posisjonering og omsatt strategi til forretningsdrivende kommunikasjon.

– Jeg ser virkelig frem til å starte i Semantix i en spennende fase, og til å bli en del av en svært kompetent organisasjon der jeg kan bidra med min erfaring med digital transformasjon og med å lede merkevarestrategisk posisjoneringsarbeid. Semantix har et sterkt verdigrunnlag og stor kompetanse, med markedets bredeste tilbud innen spesialiserte språktjenester. Jeg vil fokusere på å tydeliggjøre denne posisjonen, og på å utvikle gode verktøy for å møte kunden på en relevant og kvalifisert måte, sier Annika Hampf.

Annika tiltrer stillingen 4. april 2018, og kommer til å sitte hos Semantix i Stockholm.

Semantix er den største språkvirksomheten i Norden, og har levert tolke- og oversettingstjenester samt avanserte språkløsninger til offentlig sektor og private selskaper i mer enn 50 år. Semantix har en omsetning på omtrent 900 millioner svenske kroner, og arbeider i henhold til ISO 9001:2015. Konsernet har kontorer i Norge, Sverige, Danmark og Finland, og har også representanter i Kina, Chile og Spania. Semantix har ca. 400 fulltidsansatte og et omfattende nettverk med flere tusen språkspesialister over hele verden. Semantix er majoritetseid av private equity-selskapet Segulah V L.P. Du finner mer informasjon på www.semantix.no.