Semantix med ny ansvarlig for oversettingsvirksomheten

Semantix har allerede en årlig vekst på rundt 20 prosent, men markerer nå et taktomslag i ekspansjonen ved å ansette Mikael Salenstedt som ny ansvarlig for oversettingsvirksomheten. Han kommer fra Ramirent, der han har hatt en lederstilling og vært en del av konsernledelsen.

– Ansettelsen er et ledd i vår streben etter å videreutvikle oversettingsvirksomheten og styrke vår posisjon i bransjen. Mikaels kombinasjon av erfaring, energi og strategiske evner er egenskaper som blir viktige for oss i det videre arbeidet med å utvikle forretningsområdet oversetting. Jeg er svært fornøyd med ansettelsen og ser frem til at Mikael skal hjelpe oss videre på reisen som Nordens største språkbedrift, sier administrerende direktør Anders Uddfors i Semantix.

Mikael har erfaring fra flere ledende stillinger i tjenestesektoren. Blant Mikaels tidligere arbeidsgivere finner vi Attendo og Bain & Company. Han blir en del av konsernledelsen i Semantix.

– Semantix er et selskap som i lengre tid har hatt en sterk vekst i en bransje med spennende fremtidsutsikter. Selskapets verdier stemmer godt overens med mine, med engasjerte og profesjonelle medarbeidere som har et sterkt fokus på kundene. Jeg gleder meg til å ta fatt på utfordringen med å hjelpe Semantix det neste skrittet på vei mot å bli et større selskap og utvikle prosesser og strukturer for å lykkes med dette. Jeg er overbevist om at Semantix går en lys fremtid i møte, sier Mikael Salenstedt.

Mikael Salenstedt tiltrer stillingen i midten av oktober.

Anders Uddfors
tlf. +46 (0)70 377 48 04