Semantix forbedrer sin posisjon på global ranking av de største språkselskapene

Semantix flytter opp til nummer 14 i årets utgave av Common Sense Advisorys globale ranking av de største språkselskapene.

Common Sense Advisory rangerer hvert år de hundre største leverandørene av oversettings-, lokaliserings- og tolketjenester i verden, og presenterer dem sammen med en rapport om språkmarkedet globalt. Common Sense Advisory måler både verdensmarkedet og de lokale regionene ifølge FNs definisjon utfra selskapenes rapporterte inntekter og annen finansiell informasjon fra foregående år, og presenterer sin prognose for det kommende året. Semantix har vært rangert som det største språkselskapet i Norden siden målingene startet.

Ifølge Common Sense Advisory finnes det mange usikkerhetsfaktorer som påvirker verdensøkonomien generelt og dermed også språkbransjen, men samtidig ser det positivt ut for språkmarkedet for de kommende årene.

– Det at Semantix nå er det fjortende største språkselskapet i verden og fortsatt størst i Norden, er et bevis på at vi er på rett vei, sier administrerende direktør Anders Uddfors i Semantix.

Anders Uddfors
Administrerende direktør