Semantix blir platinasponsor for Translators without Borders

Nå velger Semantix å bli platinasponsor for den veldedige organisasjonen Translators without Borders. Semantix har vært sponsor i flere år fordi organisasjonen arbeider helt i tråd med språkselskapets verdier og visjon.

Translators without Borders (TWB) er en veldedig organisasjon som tilbyr språk- og oversettingshjelp til humanitære og andre veldedige organisasjoner på globalt nivå. Semantix har bidratt til dette arbeidet siden 2012, og er derfor en av de eldste sponsorene. Når velger språkselskapet å oppgradere medlemskapet sitt fra gull til platina.

–      Vår kjernevirksomhet består av tolking og oversetting. I flere tiår har vi ført mennesker sammen og revet ned språkbarrierer. Å bidra til arbeidet til Translators without Borders er en selvfølge siden det er helt i tråd med vår visjon, sier Patrik Attemark, adm.dir. i Semantix.

En annen grunn til at Semantix utvider støtten sin, er at de ser dette som en viktig del av den overordnede strategien Semantix har for å hjelpe mennesker i nød på en virksomhetsnær måte.

–      Med tanke på vårt formål og våre sterke menneskelige verdier, er vi glade for å fortsette med å bidra enda mer til det viktige arbeidet som Translators without Borders utfører, fortsetter Patrik Attemark.

Semantix er Nordens ledende leverandør av oversettings- og tolketjenester med nesten 50 års samlet erfaring. Blant kundene finnes små og store selskaper og myndigheter innen ulike bransjer. Semantix omsetter for cirka 900 millioner svenske kroner, og har kontorer i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Kina, Chile og Spania. Totalt har selskapet ca. 450 ansatte og ca. 8500 frilansende språkeksperter i nettverket sitt. Semantix er majoritetseid av private equity-fondet Segulah V L.P.

Patrik Attemark, CEO,

patrik.attemark@semantix.se