Semantix ansetter sjef for forretningsutvikling

Semantix er i vekst, og i den forbindelse er Patric Eklöf ansatt som sjef for forretningsutvikling. Patric kommer fra kontormateriellselskapet Ocay, hvor han har vært sjef for forretningsutvikling.

– Jeg er overbevist om at Patrics erfaring og hans strategiske og analytiske evner vil bidra til forretningsutviklingen i Semantix på en utmerket måte. Det at Patric deler selskapets verdier, har i tillegg til hans brede erfaring vært viktig i valget av ham som sjef for forretningsutvikling, sier Anders Uddfors.

Patric kommer fra rollen som sjef for forretningsutvikling i selskapet Ocay, der han satt i konsernledelsen. Han har tidligere jobbet som ledelseskonsulent i Boston Consulting Group og som forretningsutvikler i ulike roller med fokus på strategispørsmål og virksomhetsutvikling. I Semantix kommer han til å være en del av konsernledelsen. Patric Eklöf tiltrer i stillingen den 18. april.

– Jeg ble interessert i tolke- og oversettingsbransjen da jeg leste Språkföretagens debattinnlegg i Dagens Nyheter for en stund siden. Valget om å kontakte Semantix falt naturlig ettersom Semantix er bransjeledende i Norden og har sterke eiere. Og etter å ha fått dypere innsikt i de muligheter og utfordringer Semantix står overfor, kjennes det både spennende og morsomt å få bli en del av dette, sier Patric.

Anders Uddfors, konsernsjef, + 46 703-77 48 04, anders.uddfors@semantix.se