Semantix ansetter Country Manager i Finland

Semantix, som vokser kraftig i Norden, har rekruttert Kalle Toivonen som ny Country Manager for Semantix Finland Oy. Han kommer rett fra ManpowerGroup i Finland, der han har vært sjef for forretningsområdet Experis.

– Med den omfattende erfaringen Kalle har, kommer han til å kunne lede veien vår videre mot vekst i Finland. Han blir et verdifullt tilskudd til konsernledelsen, der vi setter pris på den internasjonale erfaringen han har, og den kundeorienterte innstillingen hans, sier Anders Uddfors, adm.dir. og konsernsjef i Semantix.

Kalle Toivonen har i løpet av karrieren i ManpowerGroup hatt ledende internasjonale stillinger i selskaper som Nokia, Sasken og HCL. Han har med sin salgs- og ledelsesevne stor erfaring med å lede lokale team så vel store internasjonale virksomheter.

– Det er både spennende og utfordrende for meg å begynne i stillingen som Country Manager i et hurtig ekspanderende internasjonalt selskap med en så aktuell virksomhet. Semantix' innarbeidede filosofi og verdier tiltaler meg og var noe som bidro til at jeg ble interessert i stillingen, sier Kalle Toivonen, nyansatt Country Manager i Semantix OY.

Kalle Toivonen tiltrer stillingen 14. mars.