Regler og vilkår
Hva er Semantix eTolk?

Hva er Semantix eTolk?

Her i Semantix har vi en portal for myndighets- og advokattolking som vi har kalt Semantix eTolk. Portalen er utviklet for å gi deg som bestillende kunde best mulig service. Jeg tok en prat med kollega Anna Ahlin Blankenburg, som er systemansvarlig for eTolk og kan det meste som er verdt å kunne om portalen.

Publisert 23.03.2015

Hei, Anna! Hvis du skulle velge helt fritt, hva mener du er de største fordelene ved Semantix’ eTolk-portal for bestillende kunder?

– Jeg er glad i alt som er praktisk, så jeg vil nok si den enkle tilgangen og den gode oversikten. Men alt henger sammen, så det er vanskelig å stoppe der.

OK. Hva mer, da?

– Målsettingen vår var å gjøre systemet enklere, lettere tilgjengelig og mer oversiktlig for den som bestiller. Med et nettbasert system har du alltid tilgang: Det er åpent hver dag, hele døgnet. Du bestemmer selv når du vil administrere bestillingene dine. Så lenge du har tilgang til Internett, kan du logge deg på Semantix’ eTolk-portal. Du får dessuten tilgang til alle bestillinger som er registrert på kundenummeret du bruker, og dermed full oversikt.

Hva kan kundene bruke eTolk til?

– Som bestillende kunde kan du følge med på aktive bestillinger og sjekke hvilket stadium de befinner seg på. Straks en tolk er tilordnet, kan du dessuten – hvis det dreier seg om telefontolking – se tolkens navn og telefonnummer. Du kan også laste opp referanseinformasjon, som går direkte til den tilordnede tolken. Du kan selvsagt også endre bestillingene dine og eventuelt avbestille hvis du får behov for det. Dersom du ba om det da du bestilte, sender vi deg en bekreftelse.

Noe annet som er praktisk, er at det blir lettere å planlegge. Siden du kan se alle aktive bestillinger, kan du for eksempel se om en kollega allerede har bestilt en somalisk tolk til kl. 10.00, slik at du kan legge din bestilling av somalisk tolk til et tidspunkt rett før eller etter hvis det passer.

Når du er pålogget, kan du også sende e-post til oss i Semantix direkte via eTolk. Systemet sluser automatisk e-postmeldingen til riktig avdeling, slik at vi kan svare raskere.

Hva med konfidensialitet?

– eTolk-portalen er selvfølgelig svært sikker. Du kan bare se bestillinger som er utført med det aktuelle kundenummeret, og du får aldri tilgang til andre kunders data. Alt er dessuten beskyttet med påloggings-ID og passord, og vi er nøye med å kontrollere at du faktisk er den du gir deg ut for å være, og at du har fullmakt til å bestille tolk for den aktuelle kunden.

Dataoverføringen er kryptert, slik at ingen andre kunder får tilgang til dataene, verken det som allerede finnes i systemet, eller det du legger inn.

Vi vet at konfidensialitet er helt avgjørende for mange av kundene våre, og vi har selvsagt sørget for at systemene våre oppfyller svært strenge krav. Alle som jobber i Semantix, har dessuten undertegnet en konfidensialitetserklæring.

Hvordan går man frem hvis man ikke har tilgang til Semantix’ eTolk-portal, men har lyst til å prøve den eller finne ut mer?

– Det enkleste er å gå til Registrer deg som kunde hos ossnettstedet vårt. Her kan du registrere deg som kunde hvis du ikke allerede har gjort det, og dessuten lese mer om eTolk. Har du spørsmål, kan du sende dem på e-post til etolk@semantix.se. Du kan også ringe vår kundeservice på telefon +46 (0)770-45 74 00.

 Når du har bedt om å bli registrert som eTolk-kunde, kontrollerer vi at du er den du gir deg ut for å være, og at du har fullmakt til å bestille tolk. Vi sjekker dessuten at vi har alle opplysningene vi trenger. Vi kontrollerer også at resten av kundeopplysningene stemmer. Når vi har forsikret oss om at alt er som det skal, sender vi ut instruksjoner for hvordan du logger deg på for første gang – og så er det bare å sette i gang!

Når du har kommet i gang med å bruke eTolk og gjort deg litt kjent med portalen, håper vi du vil se de samme fordelene som oss.

  • Portalen er enkel å bruke.
  •  Det er lett å få tilgang.
  • Den er oversiktlig.
  •  Du kan bruke eTolk døgnet rundt, når og hvor du vil.
  • Portalen gir god service.

Hvor kan kunder henvende seg om de har spørsmål om eTolk eller vil vite mer?

– De kan kontakte kollegene mine Isabel, Elias eller Johan på support@semantix.se, så får de mer informasjon.

Siste blogginnlegg

Informasjonskapsler, Kakor, Kekse, μπισκότα, galletas, keksit, keksi, печенье, 曲奇饼, cookies

Kjært barn har mange navn. Informasjonskapsler er små tekstfiler som lagres på din datamaskin/telefon. Ved hjelp av disse kan vi gjøre besøket ditt på nettsiden vår enda bedre. Hvis du fortsetter å bruke siden godkjenner du dette. Her kan du lese mer om informasjonskapsler og hvordan du fjerner dem